Istut kotisohvalla ja katsot televisiota, johon olet projisoinut läppärin näytön hybriditapahtuman livestriimiin ja virtuaaliympäristöön. Löydät lempibrändisi sisältöä, viihdettä ja inspiraatiota. Pääset vaihtamaan kuulumisia alasi asiantuntijoiden kanssa. Olet helpottunut, ettei sinun tarvinnut taas lähteä Dubliniin, jossa on joka kerta ollut huono sää, pitkäveteiset ohjelmat ja rasittavat matkustuspäivät. Kodin kulmasohva, 52 tuuman taulutelevisio ja lämmin juoma tekevät olon oikein mukavaksi tällä kertaa.
Mieti taas tilannetta, jossa olet B2B-yrityksen markkinointipäällikkö ja pohdit kotikonttorilla, miten ihmeessä saat tapahtumallesi riittävästi yleisöä kansainvälisesti – kun vielä toimintaympäristö ja asiakkaiden tavat ovat muuttuneet. Samalla pitäisi suunnitella, miten tapahtumasta saatu data hyödynnettäisiin tehokkaasti ja miten tapahtuma liitettäisiin osaksi markkinoinnin ja myynnin jatkuvaa tekemistä. Jokainen tapahtumia järjestänyt tietää, että työmäärä on usein isompi kuin aluksi kuvittelee. Pohdit onko tässä taas mitään järkeä, kun liikkuvia palasia lentelee sinne tänne.
Tapahtuman jälkeen johto odottaa raporttia tapahtuman luvuista ja tietoa siitä kuinka monta liidiä myynti on saanut. Vaivaat päätäsi sillä, miten myynti ottaa koppia liideistä. Menikö tänä vuonna taas suuri määrä työtä siihen, että saatiin hurja määrä liidejä vippaskonsteilla, mutta mikään liideistä ei tahdo siirtyä asiakkaaksi asti?
Olemme Valveella asiakkaidemme kanssa usein pohtineet näitä asioita sekä sitä, miten laajentaa tapahtumien ja messujen kokemuksia paremmiksi ja asiakkaita sitouttavammiksi. Mitä jos loisimme laajennetun tapahtumakokemuksen ja tarjoaisimme räätälöidyt kohtaamiset, joissa tapahtuman sisältö ei rajoitu tapahtumapäivään tai fyysiseen tilaan? Kokemuksen, jota voisi sujuvasti jatkaa varsinaisen tapahtuman jälkeen. Enää et olisi puhtaasti ulkopuolisen messujärjestäjän ehdoilla vaan voisit laajentaa kokemusta vielä vahvemmin sinun brändisi näköiseksi.
Mitä jos tarjoaisimme asiakkaillemme digitaalisen olohuoneen, johon on helppo tulla hakemaan inspiraatiota ja tukea omaan arkeen? Olohuoneen ja näyttelytilan, joka on saavutettavissa 24/7 ympäri maailmaa parilla klikillä ja napin painalluksella.
Pystyisimme samalla miettimään pidemmälle, miten muuttaa tapahtumamarkkinoinnin toimenpiteitä jatkuvan tekemisen ja kehittämisen suuntaan. Pystyisimmekö sitouttamaan kohderyhmiä tapahtumasta saadun laadukkaan sisällön ja keskustelujen avulla? Voisimmeko jatkaa kokemusta videopodcast-sarjan ja teemoitettujen asiantuntijaesitysten kautta?
Vastaus on kyllä.
Ensin kuitenkin on kytkettävä tapahtumat yrityksen markkinointi- ja myyntistrategiaan. Mitkä ovat strategiset tavoitteet ja viestit? Mikä on asiakkaan polku ja miten voisimme tukea tätä rikkaalla ja unohtumattomalla tavalla? Kuinka luoda sisältöä, joka puhuttelee ja herättää tunteita niin, että brändisi ainutlaatuinen arvolupaus herää eloon? Miten teknologiat rikastaisivat asiakaskokemusta tapahtumassa ja digitaalisessa olohuoneessa tai näyttelytilassa?
Vastaamalla näihin kysymyksiin voimme rakentaa suunnitelman ja konseptin, jossa hyödynnämme laajaa osaamistamme tapahtumista, markkinoinnista, teknologioista ja kokemusten luonnista.
Tässä vaiheessa erää kysymys: mitä tämä tarkoittaa konkreettisesti meidän yrityksessämme? Missä ovat suurimmat mahdollisuudet ja haasteet? Mitä jos meillä ei ole riittävää osaamista?
Ei huolta!
Pystymme vastaamaan huutoosi, sillä Valveella moniosaajatiimimme rakentavat vahvoja brändejä ja kohtaamisia sekä luovat maailmanluokan sisältöjä ja tapahtumia erityisesti teidänkaltaisillenne B2B-yritykselle. Ota meihin yhteyttä, niin keskustellaan lisää siitä, kuinka voisimme olla avuksi!