Inbound-markkinoinnilla on saatu hyviä tuloksia aikaan, mutta silti se ei ole avain kaikkiin B2B-markkinoijan haasteisiin. Jos inboundia verrataan verkkokalastukseen, on Account Based Marketing (ABM) keihäskalastusta - sillä tavoitellaan tiettyä ihanneasiakasta juuri tälle räätälöidyllä keinovalikoimalla. Katso aiheesta webinaaritallenne!
ABM, tämä strateginen markkinoinnin keino on ollut pinnalla jo pidempään erityisesti USA:ssa ja sen toimivuudesta kertoo myös Technology Services Marketing Associationin (ITSMA) ja ABM Leadership Alliancen maailmanlaajuinen ABM-raportti, jonka mukaan 71% B2B-markkinoijista saavutti sen avulla korkeamman markkinoinnin ROI:n kuin millään muulla markkinoinnin strategialla. Nyt ABM on nousemassa vahvasti B2B-markkinoijien keinovalikoimaan myös Suomessa.
Webinaarissa kerroimme, mitä on ABM ja miksi se on toimiva strategia. Aamun aikana lähestymme aihetta niin teknologian, kuin jalkautuksen näkökulmasta ja saat näkemyksiä siihen, miten voit lähteä toteuttamaan Account Based Marketingia käytännössä.
Puheenvuorot:
Mitä on ABM ja miksi se on tehokas strategia monessa B2B-yrityksessä
Ilmari Piela, Digital & Strategy Director, Valve
Account Based Marketingin periaatteet lyhyesti. Miksi se on relevantti B2B-markkinoinnin väline?
Account Based Marketing - menestyksen salaisuus
Markus Ståhlberg, CEO, NRich
Miksi menestyksekkäitä ABM-ohjelmia on lähes mahdoton toteuttaa ilman oikeaa teknologiaa?
Mitä ABM vaatii B2B-organisaatiolta ja miten jalkautat sen käytäntöön
Simo Karkkulainen, Partner, CMOwashere Oy & Chief Marketing Officer, Youredi
Miten Account Based Marketing -ohjelma rakennettiin organisaatiossa ja kuinka siitä saatiin kaikki tehot irti. ABM:iin liittyy niin haasteita, kuin mahdollisuuksia - mihin siis kannattaa keskittyä, kun aloitat sen suunnittelua?
Asiantuntijat
Markus Ståhlberg, CEO, N.Rich
Markus on toiminut digitaalisen markkinoinnin sekä myynnin parissa jo 20 vuoden ajan, keskittyen viimeiset 6 vuotta B2B-markkinointiteknologiaan. Roolissaan Euroopan johtavan SaaS-pohjaisen ABM-ohjelmistoyrityksen N.Richin toimitusjohtajana ja toisena perustajana Markuksella on ensikäden näkymä B2B-markkinoinnin trendeihin sekä parhaisiin käytäntöihin USA:ssa ja Euroopassa. Markus on myös toimittanut kaksi kansainvälisesti menestynyttä markkinointikirjaa: Shopper Marketing ja Multi-Channel Marketing Ecosystems (Kogan Page).
Simo Karkkulainen, Partner, CMOwashere & Chief Marketing Officer, Youredi
Simo on digitaalisen B2B-markkinoinnin pitkän linjan osaaja yli 20 vuoden kokemuksella. Matka on kulkenut aikanaan toimistopuolelta asiakasorganisaatioihin ja viimeiset vuodet hän on keskittynyt B2B- ja ohjelmistokärjellä tietoturva- sekä operaattoriohjelmistojen markkinointiin. Simo on ollut mukana rakentamassa muun muassa Comptelin Nexterday-tarinaa, joka johti Nokian päätökseen hankkia Comptel ja luonut lähes tyhjästä SSH:n verkkopalvelun, jolla saavutettiin Alexa-listoilla 30 000. sija.
Ilmari Piela, Chief Growth Officer, Valve
Seminaarimme isännän Ilmarin ydinosaamista on markkinoinnin ja myynnin yhteistyön ja CRM:n sekä markkinoinnin automaation yhteensovittaminen. Hänellä on yli 15 vuoden kokemus johdon ja konsultoinnin tehtävistä, joissa on onnistuneesti vienyt liiketoiminnan kehityshankkeet ja strategiat konkreettisiin tuloksiin liikevaihdon ja asiakasmäärän kasvuna. Ennen Valveelle tuloaan Ilmari vastasi Wärtsilän data-johdetusta markkinoinnista.