Vaikuttava viestintä on elinehto B2B-yrityksille ja julkisen sektorin toimijoille. Viestintä auttaa muuttamaan strategiasi teoiksi, saavuttamaan tavoitteesi ja luomaan mainetta. Viestinnällä rakennat ihmisten välille luottamusta ja parempia suhteita – niin sisäisesti kuin ulospäin.
Tuloksellinen viestintä
Kun strategiasta viestitään hyvin, organisaation jäsenet innostuvat löytämään roolinsa sen toteuttamisessa. Vaikuttavalla ja ymmärrettävällä strategialla herätät myös kohderyhmien kiinnostuksen.
Ovatko nämä jo hallussasi?
- viestintä- ja sisältöstrategiat
- suunnitelmat niiden jalkauttamiseksi
- näkemyksesi nasevoitettuina ydinviesteiksi
- mittaristo ohjaamaan viestintää pitkäjänteisesti
Hyödyllisiä sisältöjä
Jotta saat tärkeät viestisi esille eri kanavien ryöpytyksessä, niiden on oltava kohdistettuja, kiteytettyjä ja hyödyllisiä. Muista aina, että kaikki viestintä rakentaa myös mainettasi ja brändiäsi.
Ehkä tarvitset jotakin näistä?
- uutiset ja uutiskirjeet
- artikkelit ja blogit
- infografiikat ja animaatiot
- sosiaalinen media ja vuorovaikutus
- esitysmateriaalit
- verkkosivujen sisällöt
- vastuullisuusraportit
Handlaa riskit
Organisaatioltasi odotetaan kannanottoja. Viherpesun sijaan on keskityttävä tekemiseen, jolla on todellista merkitystä. Ajatusjohtajan asema vaatii asiantuntijuutta ja avointa vuoropuhelua.
Oletko laatinut kriisiviestintäsuunnitelman? Kriisin hetkellä on voitava toimia nopeasti, luotettavasti ja empaattisesti. Koulutuksissamme pääset harjoittamaan viestintätaitojasi ja varautumista simuloidussa kriisitilanteessa.
Näissä voimme olla avuksi:
- ajatusjohtajuus
- brändiuudistus
- työnantajamielikuva
- vastuullisuus ja kestävä kehitys
- kriisiviestinnän ohjeistukset ja koulutukset
- varautumisviestintä
Sujuvasti median kanssa
Osaatko ojentaa toimittajalle valmiit viestikärjet? Hallitsetko teoriat ja toimintatavat, joilla vältät haastattelutilanteiden pahimmat sudenkuopat? Harjoittele mediakohtaamisia etukäteen asiantuntijoidemme kanssa, jotka osaavat antaa palautetta sisällöstä ja ulosannista.
Asioita, joihin satsata:
- sisältökärjet
- tiedotteet
- mediavalmennukset
- mediaseuranta
- mediatilaisuudet